Autonieuws

Elektrische CUPRA e-Racer voor het eerst circuit op

Door Seat
Circuittest onderstreept succesvolle integratie batterijpakket Batterijcapaciteit CUPRA e-Racer vergelijkbaar met 9.000 smartphones

Eerder werden alle elektrische, elektronische, batterij-, koel- en aandrijfsystemen al individueel van elkaar getest. In Zagreb daarentegen, waren ze alle volledig geïntegreerd in de auto en werden ze voor het eerst als één geheel benut. De resultaten van de tests waren uitermate positief voor het CUPRA-team. De temperatuur op het circuit was bijvoorbeeld erg hoog, maar de CUPRA e-Racer heeft bewezen dat hij dat zonder problemen aankan.

Fijnslijpen

Het batterijpakket van de e-Racer bestaat uit 6.072 ronde batterijcellen, wat het equivalent is van 9.000 mobiele telefoonbatterijen. De actieradius van de e-Racer is daarmee groot genoeg om uit te komen in de nieuwe E-TCR-raceserie (Electric Touring Car Races). CUPRA gaat de bevindingen van zijn recente circuittest gebruiken om de systemen van de e-Racer fijn te slijpen.

“Met de CUPRA e-Racer willen we racen naar een hoger niveau brengen”, aldus dr. Matthias Rabe, Vice-President Research & Development bij SEAT. “Met de ontwikkeling ervan bewijzen we dat we de autosport met succes opnieuw kunnen uitvinden. Autosport is een van de pijlers van CUPRA en we zijn trots op het team dat deze elektrische racewagen mogelijk heeft gemaakt.”

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

|Doorsturen

Meest gelezen op Mooisites

112-meldingen

Regionaal nieuws

Landelijk nieuws

Vacatures

Ondernemend

Autonieuws

Weer